يكشنبه 14 آذر 1389 - 17:18:44
آیا تا به حال فیلم یا کارتون های تخیلی تماشا کرده اید؟
آیا دیدن اینطور برنامه ها را دوست دارید؟
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که شاید روزی برسد که این تخیل یا رویا با واقعیتی کاملا" بدیهی پیوند بخورد؟
مثال کاملا" ساده:
تلویزیون
آیا مردم چند صد سال پیش مثل شما فکر می کردند؟
آیا حتی به مخیله شان وجود پیدا کردن یک همچنین وسیله ی ارتباطی کامل و جامعی خطور می کرد؟
یا اینکه آن را پدیده ای غیر ممکن می پنداشتند؟
فکر می کنید آیا باز هم بشر در چند صد سال آینده به این پیشرفت ها نایل آید؟
یا شما نیز مثل مردمان صده های پیش فکر می کنید؟
آیا  شما نیز از آن قشر مردمانید که می پندارید "فقط غیر ممکن غیر ممکن است" ، یا اینکه این را جمله ای مسخره می دانید؟



البته حق دارید؛
حق کاملا" با شماست،
شاید اگر من هم در چند صده ی پیش زندگی می کردم و برایم کسی اینطور سخنرانی می کردم می گفتم بچه است و تخیلش،بگذار با تخیلات واهی اش خوش باشد...
شاید حتی نمی توانستم به ایم موضوع فکر کنم که روزی اینچنین فرا خواهد رسید
بیشمار مردم
بی شمار رایانه
بی شمار رایانه ی قابل حمل
بی شمار رایانه ی لوحی

شاید حتی فکر کردن به این مساله که وسیله ای اندازه ی 1 قاب عکس متوسط بتواند دنیا را دگرگون کند برایم مسخره می امد...
اما این مهم نیز قابل ذکر است که اکثر (یا بهتر بگویم همه ی ) اختراعات و نوآوری ها مرهون و مدیون قوه ی تخیل بشر است.
برای مثال همین واژه ی مانوس و معمول بین ما انسان های امروزی: کامپیوتر
desktop computer
Netbook,UMPC,Nettop
MID,Tablet,Smartbook
و ...

آیا تا به حال براتون پیش اومده که جایی جزو متنای تبلیغاتیشون این جمله بوده باشه:
آینده در دستان شماست...!
حتما" در بسیاری مواقع این جملات و جملاتی نظیر اینها براتون مسخره اومده باشه
اما 1 سوال
آیا تا به حال به این فکر کردید که مسوول تبلیغات اون محصول چرا از این گونه جملات در تبلیغ استفاده کرده؟
تا به حال به وجه تمایز اون محصول با سایرین فکر کردید؟
تونستید دلیلی پیدا کنید تا بشه با استفاده از اون خط بطلانی بکشید روی این جمله ی تبلیغاتی؟
در این صورت بهتون تبریک می گم
چراکه شما هم جزو اون دسته افرادی هستید که می تونید تخیلتون رو پرواز بدید...شما نبوغ رو با تموم وجود درک کردید
باور ندارید؟
امتحان کنید
سعی کنید با نبوغتون به آینده سفر کنید و همین الان اون رو ایجاد کنید،همین جا...!
تصور کنید داخل یک سازمان شدید
همه مشغول کار هستند
شما ناظر تمام زحمات هم نوعان خودتونید
اما با کمال تاسف متوجه می شوید تمام این زحمات با وجود وقت زیادی که از همنوعان شما می گیرند اما نتیجه ی دلخواه را نمی دهند...
به عبارتی دیگر نتیجه ی بدست آمده آنطور که باید بهینه نیست.
درواقع شما به این موضوع پی برده اید که با انجام کارهایی خیلی کمتر از این می توان به نتیجه ای بسیار بهینه تر رسید...
در این میان جای 1 چیز خالی می ماند.
آن را با نبوغ خود درون کادری رسم کنید.
به عبارتی دیگر:

کار +جای خالی=نتیجه ی کاملا" بهینه

حال سعی کنید جای خالی را پر کنید!
علم نوین به این نتیجه رسیده است که همیشه طرح صورت مساله بسیار سخت تر از حل آن است.
با این حساب شما بیش از نصف راه را طی کرده اید.
و حالا با جایگذاری این مساله در روش نوین و خلاقانه ی حل مسائل که از معروف ترین آن ها می توان به تریز اشاره کرد به راحتی مساله ی شما حل می شود...

درواقع ما در تیم سخت افزار 6 نفره ی خود از همین شیوه استفاده کردیم و به راه حلی کاملا" مناسب و بهینه به نام کرپی رسیدیم،به این طریق جای خالی مساله ی خود را با این نام پر کردیم...

ملاحظه فرمودید که نبوغ هرلحظه در کنار ماست،تنها کافیست که آن را بخواهیم...

جای خالی مساله ی ما با دستگاهی پر شد که هم اکنون می توان این ادعا را کرد که این افتخار ایرانی قویترین در نوع خود در حال حاضر جهان است...
حال سازمان ما به این طریق شکل گرفت:
کار+کرپی=نتیجه ی بهینه

نمونه ی ساده ای از کارهای این پد هوشمند تعاملی در اتوماسیون سازمانی در بخش نوبت دهی هوشمند است.
این افتخار ایرانی به سادگی و بدون انجام هیچگونه کابل کشی و به صورت بی سیم مدیریت کاملی را در شماره دهی و نوبت دهی هوشمند برای کاربر فراهم می کند.

در بخش سامانه های اطلاع رسانی نیز کرپی با کمترین هزینه ی ممکن انواع خدمات اطلاع رسانی هوشمند نسل سوم را برای کاربر فراهم می کند به طوریکه مراجعه کننده علاوه بر اطلاع از مواردی که از پیش برای او در نظر گرفته شده است می تواند سوالات جدید خود را مطرح و در پایان نام کاربری و کلمه عبوری دریافت کند که با استفاده از ان در آینده سوالات خود را از طریق وب سایت پی گیری نماید.

ضمنا" این سامانه به کاربر امکان مدیریت  بر روی فیلم ها و تصاویر پخش شده از نمایشگرهای محیطی را داده و مراجعین می توانند حتی بر روی موزیک های در حال پخش در محیط مدیریت داشته باشند.

از دیگر کاربرد های این افتخار ایرانی در سازمان ها، رستوران ها و دیگر محیط های عمومی است.


تحلیلی از سرکار خانم مهندس حاتمی




نظرات:1 |  نسخه مناسب برای چاپ







کرپی، گارانتی تخصصی تبلت در ایران





نام کاربری:             رمز عبور:

[ ]
[ ]
منوی اصلی






تیم والیبال بانوان کرپی
اطلاعات بیشتر >>
تمامی حقوق سایت متعلق به موسسه بان میباشد.